Εικόνες χωραφιού

Εμπρός σε μιαν εικόνα χωραφιού ο καθένας βλέπει ό,τι γνωρίζει.

Άλλος βλέπει χωράφι χορταριασμένο, άλλος χωράφι παρατημένο, άλλος έναν παράδεισο φυσικής καλλιέργειας, άλλος μια όμορφη εικόνα φυτοκοινωνιών σε εξέλιξη και πλήρη ανάπτυξη ανάμεσα σε διαδρόμους πλήρους εδαφοκάλυψης

Ό,τι και αν βλέπετε εσείς, να ξέρετε ότι είναι τμήμα από το χωράφι μου, χωράφι φυσικής καλλιέργειας, ετών μοναχά 2, φωτογραφία τραβηγμένη σήμερα Οκτωβρίου 21η το απόγευμα, μετά το τελευταίο ίσως θαλάσσιο μπάνιο της εφετινής περιόδου, παραμονή της δεύτερης φθινοπωρινής σποράς και των βροχών που έρχονται επιτέλους.

Και βέβαια να ξέρετε ότι στην φωτογραφία χάνει διότι όλα τα χρώματα είναι ισοπεδωμένα και δεν ξεχωρίζει καθόλου η βιοποικιλότητα, τα τόσα είδη των φυτών! Στην πραγματικότητα είναι χίλιες φορές πιο όμορφο! Χίλιες φορές πιο υπέροχο επίσης είναι το να το βλέπεις ζωντανό, το να ξαπλώνεις ανάμεσα στα φυτά και να βοσκάς μαϊντανά, σέλινα, ρόκες, ραπανόφυλλα, καρότα και παντζάρια και τόσα ακόμη άλλα κάθε πρωί με τη δροσιά πάνω στα φυλλαράκια τους

 

Be Sociable, Share!

2 thoughts on “Εικόνες χωραφιού

  1. Ακριβώς έτσι είναι Γιάννη.

    Η παρόρμηση που έχεις να βοσκήσεις, κυριολεκτικά, όταν σταθείς σε ένα χωράφι φυσικής καλλιέργειας, δεν πρόκειται να εμφανισθεί όταν σταθείς σε ένα χωράφι συμβατικής καλλιέργειας.

    Είναι αυτή ακριβώς η παρόρμηση που επιβεβαιώνει τη φιλοσοφία γύρω από τη μη μέθοδο της φυσικής καλλιέργειας. Το μόνο βιώσιμο και γεμάτο χαρά μέλλον για την ανθρωπότητα.

    Με εκτίμηση

  2. Συζητώντας με άλλους ανθρώπους για τη φυσική καλλιέργεια, είτε αυτοί είναι αγρότες (σπανιότερα) είτε αυτοί είναι άνθρωποι της πόλης έχω διαπιστώσει ότι ο κεντρικός άξονας του προβληματισμού τους εντοπίζεται στο διαφορετικό τρόπο σκέψης ή μη σκέψης και αντίληψης.

    Συγκεκριμένα, διαπιστώσα ότι ο νους του σύγχρονου ανθρώπου διαφοροποιείται ριζικά από το φυσικό νου του (φυσικού) ανθρώπου. Ο τεχνητός νους του σύγχρονου ανθρώπου χρησιμοποιεί έννοιες καθαρά τεχνητές, διαμορφωμένες δηλαδή εντός του όλο και στενότερου πλαισίου του οποίου έχει επιλέξει να ζήσει και τις έννοιες αυτές τις αναγάγει ακολούθωςστο φυσικό κόσμο. Αντιθέτως, ο φυσικός νους, απορρίπτοντας και αφαιρώντας τους μανδύες που η ανθρώπινη ιστορία, εμπειρία και εξέλιξη έχει εγκαταστήσει τριγύρω, στρέφεται στον φυσικό κόσμο για να αντλήσει συμπεράσματα.

    Για παράδειγμα, αν οποιοσδήποτε ασχοληθεί έστω για μικρό χρονικό διάστημα με τη φυσική καλλιέργεια θα διαπιστώσει ότι ο ανταγωνισμός, η κυριαρχία και η εξουσία είναι ανύπαρκτες στον φυσικό κόσμο. Αν δοκιμάσεις να αναφέρεις σε κάποιον ότι το μόνο που έχει να κάνει ο άνθρωπος είναι να σπέρνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία σπόρων, (δέντρων, θάμνων, λαχανικών) προστατευμένων μέσα σε σβώλους, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί είναι ο ανταγωνισμός των ειδών για ήλιο, νερό και θρεπτικά συστατικά. Όμως, απλά και μόνο κοιτάζοντας τις φωτογραφίες από το χωράφι σου, «εύκολα» διαπιστώνεται ότι ο ανταγωνισμός αυτός που με τόση σιγουριά ξεστομίζει κάποιος ως αντεπιχείρημα, είναι ανύπαρκτος.

    Υ.Γ. Σημερα, ακόμα και η επιστημονική σκέψη έχει καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα: Πρόσφατα διάβασα επιστημονικές μελέτες για το ρόλο που διαδραματίζουν οι μύκητες, μεταφέροντας θρεπτικά συστατικά από τις ρίζες ενός ψηλού δέντρου με πρόσβαση στον ήλιο, στις ρίζες ενός άλλου δέντρου που μεγαλώνει στη σκιά ή για την επικοινωνία π.χ. των λαχανικών μεταξύ τους σε περίπτωση π.χ. που κάποιο από αυτά δεχθεί «επίθεση» από έντομο εχθρό. Μέσω του μύκητα, (στο ρόλο ταχυδρομικού περιστεριού) το λαχανικό που δεν έχει ακόμα «προσβληθεί» προειδοποιείται και προσελκύει έντομα «εχθρούς» του εντόμου εισβολέα. Βεβαίως, τούτο είναι αδύνατον να συμβεί σε ένα χωράφι, εκχερσωμένο, δίχως δέντρα, με το έδαφος σκαμμένο 2 και 3 φορές το χρόνο, δίχως ίχνος ζωής. Ζωή που η συμβατική καλλιέργεια παραβλέπει ή ακόμα χειρότερα επιλέγει να αντιμετωπίζει ως εχθρό.

    Υ.Γ.2. Στα μάτια ενός φυσικού καλλιεργητή, η εικόνα του σκαμμένου εδάφους είναι ακριβώς ίδια με την εικόνα ενός καμμένου δάσους.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>